Listopad 2025
W listopadowym wydaniu czasopisma Polonistyka poruszamy temat wyciszania oraz dodawania energii starszym uczniom. Praca z młodzieżą w wieku 14–18 lat wymaga uważności, elastyczności i dobrej znajomości tego, co naprawdę pomaga im funkcjonować w codziennym szkolnym chaosie. Uczniowie balansują między potrzebą niezależności i potrzebą bezpieczeństwa, a presja ocen, stres i cyfrowe przeciążenie sprawiają, że często są zmęczeni, pobudzeni albo zupełnie bez energii. Dlatego tak ważne staje się wprowadzanie krótkich, przemyślanych interwencji, energizerów i wyciszaczy, które realnie wspierają ich emocje, koncentrację i relacje w klasie. Jak dobierać energizery, by nie były infantylne? Jakich wyciszaczy młodzież naprawdę potrzebuje? Jak dzięki prostym interwencjom wzmocnić relacje i poczucie bezpieczeństwa w klasie? Zapraszamy do lektury!