Powtórki czas zacząć! Czyli dla każdego coś miłego...
Scenariusz lekcji w szkole ponadgimnazjalnej
-
Aktualizacja:
24 sierpnia 2024
28 listopada 2017
Cele dydaktyczne:

|
- wzbudzenie zainteresowania odległą epoką historyczno-literacką,
- utrwalenie i pogłębienie wiadomości o średniowieczu, a zwłaszcza utworach literackich,
- doskonalenie umiejętności interpretacji utworu, z uwzględnieniem kontekstu macierzystego i historycznoliterackiego,
- pogłębienie umiejętności sporządzania różnego rodzaju notatek,
- kształtowanie współpracy między uczniami
|
Metody i techniki nauczania:
|
- praca w grupie i praca indywidualna,
- ćwiczenia pisemne (opis, opowiadanie, list, reportaż, notatka),
- pogadanka
|
Materiały dydaktyczne:
|
- podręczniki do nauczania j. polskiego z klasy I (średniowiecze) lub kserokopie tekstów: Bogurodzica, Żale Matki Bożej, Kwiatki św. Franciszka (1–2 opowiadania), Legenda o św. Aleksym (fragm.), Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią (fragm.), Kronika polska Galla Anonima (fragm.), Rękawiczka Friedricha Schillera; Krótkość żywota Daniela Naborowskiego, Do trupa Jana Andrzeja Morsztyna, Modlitwa do Bogarodzicy Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Opowieść małżonki świętego Aleksego Kazimiery Iłłakowiczówny,
- wybrany film fabularny, którego akcja toczy się w średniowieczu,
- woreczki ziół lub kserokopie średniowiecznych manuskryptów (w sumie 5 sztuk),
- nagrania muzyki gregoriańskiej,
- rzutnik multimedialny, obrusy, świece,
- encyklopedia lub komputer z dostępem do internetu,
- czys...
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!