Typ szkoły | Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Język polski/kształcenie literackie i kulturowe |
Czas lekcji | 45 minut |
Epoka | Pozytywizm |
Ścieżka edukacyjna | Niestandardowe pomysły na to, jak czytać lekturę |
Temat lekcji | Lalka do sześcianu, czyli tworzymy kostki biograficzne |
Cele ogólne | Podczas lekcji kształtowane i wzbogacane są wśród uczniów postawy:
|
Cele operacyjne | Uczeń na lekcji:
|
Metody i techniki dydaktyczne | Kostka biograficzna, feedback (elementy oceniania kształtującego) |
Formy pracy | Praca indywidualna/praca w parach, praca grupowa |
Środki i pomoce dydaktyczne |
|
Przebieg lekcji
Faza wstępna
POLECAMY
- Na wstępie uczniowie przypominają, jakich bohaterów Lalki B. Prusa pamiętają. Wymieniają najważniejsze informacje z nimi związane (np. jest to bohater pierwszoplanowy, przyjaźni się z Wokulskim itp.).\
- W ramach wprowadzenia w temat prowadzący tłumaczy, na czym polega tworzenie kostki biograficznej. Uczniowie poznają zasady pracy i kryteria oceny jej poprawności.
- Każdy młody człowiek otrzymuje schemat przedstawiający siatkę sześcianu. Losuje również imię i nazwisko bohatera Lalki, którym będzie się zajmować.
Faza realizacyjna
- Klasa pracuje nad kostkami, dbając o to, by pięć z sześciu ścianek bryły...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!