Założenia brzmią niezwykle ambitnie, a polonista, stający przed wyzwaniem przygotowania uczniów do zdawania egzaminu z języka polskiego w nowej formule, jest często zagubiony, ponieważ zmaga się z różnymi trudnościami. Należą do nich bez wątpienia: brak motywacji uczniów, brak wystarczającej ilości czasu na kształcenie kompetencji związanych z tworzeniem wypowiedzi argumentacyjnej, nienachalna znajomość lektur obowiązkowych przez uczniów czy edukacja w warunkach wielokulturowości i wielojęzyczności.
W jaki sposób poradzić sobie z tymi wyzwaniami? Proponujemy metodologię knowledge pills. Krótkie partie materiału i dzielenie zagadnień na części sprawiają, że zainteresowanie i motywacja uczniów wzrastają, a to z kolei wpływa na poprawę efektywności tworzenia wypowiedzi argumentacyjnych.
Nowa matura daje uczniowi dowolność w wyborze formy, którą wykorzysta na egzaminie. Ma on za zadanie stworzyć wypowiedź argumentacyjną,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!