Ta forma od niedawna cieszy się w Polsce ogromną popularnością. Potencjał gier miejskich tkwi w ich szerokim zastosowaniu:
POLECAMY
- mogą być organizowane w dowolnym miejscu – miasto jest planszą,
- uatrakcyjniają zajęcia szkolne,
- są innowacyjną formą przekazywania wiadomości i umiejętności szkolnych,
- przekazują ważne treści w zabawowej formie,
- mogą być wykorzystane na każdym przedmiocie – w każdej dziedzinie oraz w ujęciu interdyscyplinarnym,
- są ekscytującą przygodą,
- rozbudzają wyobraźnię, rozwijają orientację przestrzenną, kształtują umiejętność pracy w zespole,
- są doskonałą formą integracji uczniów i nauczycieli.
Można wyróżnić trzy rodzaje gier:
- Gry pasjonackie – wydarzenia skierowane do osób pasjonujących się danym tematem. Najczęściej są to gry historyczno-literackie, np. podążanie śladami znanego poety.
- Gry komercyjne – organizowane zwykle przez instytucje dążące do integracji zespołu. Można tu także zaliczyć gry służące promocji miasta, organizowane przez jego władze.
- Gry edukacyjne – wydarzenia, których celem jest przekazanie konkretnej wiedzy lub umiejętności.
Jak zorganizować grę miejską w warunkach szkolnych?
Krok pierwszy: Określ cel gry
Pomocne na tym etapie może okazać się udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Po co organizowana jest gra?
- Czy gra organizowana jest w celu integracji, współzawodnictwa, czy też edukacji?
- Czy jej celem jest przekazanie konkretnych informacji, czy też uświadomienie istnienia pewnych zjawisk?
- Niezwykle ważnym elementem są jasno sprecyzowane i realne do osiągnięcia cele.
Krok drugi: Wskaż uczestników gry
Udziel sobie odpowiedzi na następujące pytania:
- Do kogo kieruję grę?
- Kim mają być uczestnicy?
- Czy są to osoby znane (np. uczniowie i uczennice szkoły lub ludzie, z którymi współpracujecie), czy też gra ma mieć f...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!