Ile wiemy o sobie?
Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej
-
Aktualizacja:
25 sierpnia 2024
20 grudnia 2017
Cele ogólne

|
Na lekcji wśród uczniów są kształtowane, wzbogacane oraz doskonalone umiejętności:
• czytania, analizowania, interpretowania współczesnego tekstu poetyckiego,
• formułowania i uzasadniania własnych sądów, argumentacji na temat dzieła literackiego,
• udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz budowania oceny koleżeńskiej,
• dokonywania ewaluacji: własnego procesu uczenia się oraz nabywania umiejętności
|
Cele operacyjne
|
Uczeń na lekcji:
• poznaje sposoby kreowania sytuacji lirycznej w tekście poetyckim,
• rozpoznaje w tekście literackim środki wyrazu artystycznego,
• poznaje formę informacji zwrotnej oraz szkicu interpretacyjnego
Uczeń po lekcji potrafi:
• interpretować treści utworu literackiego na różnych płaszczyznach,
• określić problematykę tekstu oraz jej związek z kontekstami,
• sformułować komentarz w formie IŻ oraz szkic interpretacyjny
Uczeń w czasie lekcji:
• dostrzega potrzebę kształtowania własnej wrażliwości poznawczej i estetycznej w obcowaniu z literaturą piękną,
• odczytuje utwór w kontekście własnych doświadczeń,
• rozumie wartość i znaczenie konstruktywnej informacji zwrotnej
|
Metody i techniki dydaktyczne
|
Pogadanka heurystyczna, wymiana w parach, metoda niedokończonych zdań, pytania wspierające proces uczenia się, metoda praktyki pisarskiej, feedback
|
Formy pracy
|
• praca w parach,
• praca w grupach,
• praca zespołowa
|
Środki i pomoce dydaktyczne
|
• KARTA PRACY: Pytania wspierające proces uczenia się
• ĆWICZENIA: Zestaw ćwiczeń oraz zadań domowych nawią... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!