Cel lekcji – zrozumienie przez uczniów pojęć„wartość” i „norma”, w szczególności„wartość etyczna” i „norma etyczna” oraz różnicy pomiędzy „wartością” a „cechami” i „postawami”.
POLECAMY
Kryteria sukcesu edukacyjnego ucznia:
Uczennica/uczeń po lekcji będą potrafić:
- samodzielnie zdefiniować pojęcia „wartości” i „normy”,
- odróżniać „wartość” od „cech” i „postaw”,
- podać przykłady: cech charakteru/działania, postaw, norm etycznych, realizacji wartości etycznej.
Przebieg zajęć
Faza lekcji |
Czynności nauczyciela | Czynności uczniów (czas) | Materiały dla uczniów; formy pracy |
Faza wstępna (10 min) | Nauczyciel dzieli uczniów na cztery grupy i prosi, by wstali z miejsc, podeszli do zawieszonych na ścianach arkuszy oraz hasłowo odpowiedzieli na pytania, które się na nich znajdują; po 2 min prosi, by grupy zamieniły się stanowiskami i uzupełniły odpowiedzi w arkuszu, do którego podeszli; powtarza to przy kolejnych dwóch arkuszach, by każda grupa mogła podejść do każdego arkusza |
Uczniowie podchodzą do arkuszy na ścianach, wpisują odpowiedzi | Środki: przygotowane wcześniej arkusze z pytaniami, pisaki; forma: grupowa (grupy kilkuosobowe) |
Faza właściwa lekcji (30 min) |
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!