Treść i forma to dla mnie przede wszystkim sprawność pisania, którą trzeba szlifować na lekcjach polskiego niezależnie od wieku uczniów. Pamiętajmy, że pisanie to proces składający się z pięciu obowiązkowych elementów, którymi są: I – przygotowanie, II – pisanie, III – sprawdzenie, IV – edytowanie, V – publikowanie. Co jeszcze jest ważne? Otóż należy:
POLECAMY
- pamiętać, że od początku procesu uczenia trzeba łączyć to, co rutynowe, z tym, co kreatywne;
- przygotować naszych uczniów do procesu pisania –zatem dajmy im to, czego będą potrzebowali z zakresu słownictwa, struktur, argumentów, kompozycji;
- uczyć na przykładach, najlepiej autentycznych, bliskich uczniom;
- uczyć oceniać metodą zielonego ołówka;
- dążyć do oceny koleżeńskiej.
3… 2…1… START!
Rozgrzewka. Na większości lekcji w roku szkolnym zaproponuj uczniom pisanie przez minutę. O czym? Na jaki temat? – na pewno o to zapytają. Odpowiedź jest jedna: mają pisać to, co przychodzi im do głowy –...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!