Temat zajęć POLECAMY |
Kosmiczna walka o nową nadzieję |
Grupa wiekowa | Szkoła podstawowa i ponadpodstawowa |
Czas realizacji | Dwie godziny lekcyjne1 |
Zagadnienia edukacyjne: |
|
Cele operacyjne |
Uczeń/uczennica:
|
Formy i metody pracy |
|
Materiały dydaktyczne | wydrukowane załączniki |
Przebieg zajęć
Lekcja 1. Nadzieja niejedno ma imię
- Lekcję rozpoczyna przygotowana przez nauczyciela bądź któregoś z uczniów prezentacja w formie miniwykładu porządkującego podstawowe informacje na temat sagi Gwiezdne wojny. W czasie wystąpienia powinny być poruszone następujące zagadnienia pozwalające uczniom osadzić film Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie w najważniejszych kontekstach cyklu:
- Gwiezdne wojny jako popkulturowy fenomen cieszący się niesłabnącą popularnością od końca lat 70. po dziś.
- Gwiezdne wojny jako historia upadku i odkupienia Anakina Skywalkera.
- Charakterystyka świata przedstawionego w serii oraz sylwetek jej najważniejszych bohaterów. [10 min]
- Następnie nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy (zał. nr 1) i prosi o poprawne uszeregowanie danych zawartych w tabeli. Rozwiązując zadanie (zad. 1), uczniowie bazują na wiedzy zdobytej podczas prezentacji, mogą też posiłkować się informacjami zasięgniętymi z internetu za pośrednictwem komputerów, telefonów bądź tabletów [8 min]
Poprawnie wypełniona tabela przedstawia się następująco:
CHRONOLOGIA OPOWIEŚCI | TYTUŁ | ROK PREMIERY |
CZĘŚĆ I | MROCZNE WIDMO | 1999 |
CZĘŚĆ II | ATAK KLONÓW | 2002 |
CZĘŚĆ III | ZEMSTA SITHÓW | 2005 |
GWIEZDNE WOJNY – HISTORIE | ŁOTR 1 | 2016 |
CZĘŚĆ IV | NOWA NADZIEJA | 1977 |
CZĘŚĆ V | IMPERIUM KONTRATAKUJE | 1980 |
CZĘŚĆ VI | POWRÓT JEDI | 1983 |
CZĘŚĆ VII | PRZEBUDZENIE MOCY | 2015 |
CZĘŚĆ VIII | OSTATNI JEDI | 2017 | ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!