Recepta na czytanie

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela

Powszechnie przyjęło się uznawać, że obecnie młodzi ludzie nie chcą i nie lubią czytać. Proponowane na zajęciach tytuły najchętniej ominęliby szerokim łukiem. Co tu kryć, nie po drodze im z lekturami obowiązkowymi. Warto jednak pochylić się nad tym zagadnieniem i przynajmniej spróbować odczarować tę niepopularną czynność. Można to zrobić na różne sposoby. Zaproponować udział 
w wyzwaniu czytelniczym, zorganizować szkolny konkurs czytelniczy albo, w ramach innowacji, wziąć udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym.
Przykładem takich innowacyjnych działań jest współpraca w ramach programu etwinning, realizowanego przez Fundację Systemu Rozwoju Edukacji. Sam program powstał, aby umożliwić współpracę między partnerami z różnych krajów europejskich (choć nie tylko, lista wciąż się poszerza), ale równie interesujące są zadanie podejmowane przez uczestników (uczniów pod okiem nauczycieli) zamieszkujących na terenie kraju. Ogromną zaletą takiej współpracy jest nie tylko trening umiejętności przyszłości (takich, które są związane z pracą w chmurze, pracą zespołową, współodpowiedzialnością za efekt końcowy), lecz także rozwijanie relacji między młodymi ludźmi i wzmacnianie tej, która zbudowana jest między dziećmi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy