Krytyczna analiza informacji zamieszczanych w internecie. Scenariusz zajęć

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Temat Nie wszystko, co przeczytasz w internecie, jest prawdą
Uczestnicy Uczniowie klas 6–8 szkoły podstawowej
Czas trwania 45 minut
Cele
  • zapoznanie uczniów z takimi pojęciami, jak: manipulacja, fake newsy, clickbaity, bańka informacyjna
  • uświadomienie uczniom, dlaczego ważna jest umiejętność krytycznej oceny treści dostępnych w internecie
  • omówienie, jak weryfikować informacje dostępne online
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania fake newsów i click­baitów
  • poznanie narzędzi i technik weryfikacji treści w internecie
Potrzebne
materiały
  • tablica, kreda/pisak
  • długopisy
  • kartki A4
  • komputer z dostępem do internetu i rzutnik (opcjonalnie)
  • kartki z definicjami pojęć

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie w temat zajęć – nauczyciel wita się z uczniami, a następnie zadaje im pytania: 

POLECAMY

  • Czy uważacie, że wszystko, co przeczytacie lub oglądacie w internecie, jest prawdą?
  • Jak sprawdzacie, c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI