Temat |
Nie wszystko, co przeczytasz w internecie, jest prawdą |
Uczestnicy |
Uczniowie klas 6–8 szkoły podstawowej |
Czas trwania |
45 minut |
Cele |
- zapoznanie uczniów z takimi pojęciami, jak: manipulacja, fake newsy, clickbaity, bańka informacyjna
- uświadomienie uczniom, dlaczego ważna jest umiejętność krytycznej oceny treści dostępnych w internecie
- omówienie, jak weryfikować informacje dostępne online
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania fake newsów i clickbaitów
- poznanie narzędzi i technik weryfikacji treści w internecie
|
Potrzebne
materiały |
- tablica, kreda/pisak
- długopisy
- kartki A4
- komputer z dostępem do internetu i rzutnik (opcjonalnie)
- kartki z definicjami pojęć
|
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie w temat zajęć – nauczyciel wita się z uczniami, a następnie zadaje im pytania:
- Czy uważacie, że wszystko, co przeczytacie lub oglądacie w internecie, jest prawdą?
- Jak sprawdzacie, c...