Jak być kreatywnym? Trening kreatywności na lekcji języka polskiego

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Grupa wiekowa  Uczniowie klas VII–VIII oraz uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania  2 jednostki lekcyjne
Cele ogólne Uczniowie/uczennice:
  • umieją wyjaśnić, czym jest kreatywność,
  • potrafią wymienić cechy osobowościowe osoby kreatywnej,
  • konstruują przedmioty według własnego pomysłu,
  • rozpoznają swoje stany emocjonalne, których doświadczają podczas tworzenia,
  • zajmują głos w dyskusji na temat tego, czy kreatywność jest talentem, który mają tylko niektórzy, czy każdy może być kreatywny


Proponowany przebieg zajęć

  • Wchodząc do klasy, uczniowie losują kolorowe puchowe kulki w różnych kolorach (liczby kolorów i kulek zależą od liczby uczniów oraz liczby grup, które mają stworzyć) i szukają osób, które mają kulki tego samego koloru.
  • Po dobraniu się w grupy uczniowie tworzą przedmioty, wykorzystując wylosowane kulki oraz przyniesione przez siebie materiały (wcześniej informujemy ich, że mają przynieść na zajęcia po jednej rzeczy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy