Temat zajęć |
Krytyka i pochwała w oświeceniowym stylu |
Cele dydaktyczne |
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi pamfletów, paszkwili i panegiryków,
- wyodrębnianie na podstawie utworów cech charakterystycznych pamfletów, paszkwili i panegiryków,
- selekcja i wybór potrzebnych informacji zapisanych w definicjach,
- tworzenie tekstów, które mają cechy paszkwilu i panegiryku
|
Metody i techniki nauczania |
- heureza,
- praca z tekstem,
- zabawa (wspólne tworzenie tekstów, które będą miały cechy paszkwilu i panegiryku)
|
Materiały dydaktyczne |
- plik z tekstami fragmentów utworów Przestroga królowi, Na króla, Monachomachia, Do króla (do wyświetlenia na ekranie) lub kserówki z tymi tekstami,
- plik z definicjami pojęć pamflet, paszkwil, panegiryk lub kserówki z definicjami,
- paszkwile i panegiryki napisane przez uczniów
|
Czas trwania |
Dwie godziny lekcyjne: w czasie pierwszej godziny uczniowie poznają cechy charakterystyczne pamfletów, paszkwili i panegiryków oraz przećwiczą tworzenie utworów t... |