Krytyka i pochwała w oświeceniowym stylu

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Temat zajęć Krytyka i pochwała w oświeceniowym stylu
Cele dydaktyczne 
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi pamfletów, paszkwili i panegiryków,
  • wyodrębnianie na podstawie utworów cech charakterystycznych pamfletów, paszkwili i panegiryków,
  • selekcja i wybór potrzebnych informacji zapisanych w definicjach,
  • tworzenie tekstów, które mają cechy paszkwilu i panegiryku
Metody i techniki nauczania
  • heureza,
  • praca z tekstem,
  • zabawa (wspólne tworzenie tekstów, które będą miały cechy paszkwilu i panegiryku)
Materiały dydaktyczne
  • plik z tekstami fragmentów utworów Przestroga królowi, Na króla, Monachomachia, Do króla (do wyświetlenia na ekranie) lub kserówki z tymi tekstami,
  • plik z definicjami pojęć pamflet, paszkwil, panegiryk lub kserówki z definicjami,
  • paszkwile i panegiryki napisane przez uczniów
Czas trwania    

Dwie godziny lekcyjne: w czasie pierwszej godziny uczniowie poznają cechy charakterystyczne pamfletów, paszkwili i panegiryków oraz przećwiczą tworzenie utworów tego typu; druga będzie przeznaczona na prezentacje utworów uczniowskich, które będą materiałem aut...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy