Zabawa została przeniesiona ze świata wirtualnego do przestrzeni rzeczywistej w Europie kilka lat temu i cieszy się wciąż niesłabnącą popularnością. Ciekawym sposobem na wykorzystanie idei, na bazie której powstały escape roomy, jest przeniesienie jej w obszar edukacyjny i sprawienie, że będzie ona funkcjonowała na zasadzie metody nauczania. Każdy z nas lubi podejmować nowe wyzwania, przeżywać niesamowite przygody i sprawdzać się w nietypowych sytuacjach. My, nauczyciele, bardzo byśmy chcieli, aby nasze lekcje dostarczały uczniom emocji podobnych do tych, które są wyzwalane w czasie próby wyjścia z prawdziwego pokoju zagadek. Dlatego warto podjąć wyzwanie i stworzyć dla naszych podopiecznych namiastkę takiej zabawy w oparciu o omawiane na lekcji zagadnienia.
Zalety szkolnego eduroomu można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich dotyczy ucznia i obejmuje niewątpliwie:
POLECAMY
- umiejętność zarządzania czasem,
- umiejętność wykonywania zadań pod jego presją,
- doskonalenie komunikacji w grupie,
- sposobność do budowania relacji między uczniami,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów siłą umysłu.
Natomiast w grupie zalet stoją...