Polonistyczny eduroom

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela

Pojęcie escape roomu w dzisiejszych czasach chyba już dla nikogo nie brzmi obco. Najprościej rzecz ujmując, jest to gra polegająca na wydostaniu się uczestników z zamkniętego pokoju w określonym czasie. Elementem, który przybliża drużynę do finału, jest zestaw sprytnych zagadek typu sudoku, puzzle, łamigłówki czy rebusy.

Zabawa została przeniesiona ze świata wirtualnego do przestrzeni rzeczywistej w Europie kilka lat temu i cieszy się wciąż niesłabnącą popularnością. Ciekawym sposobem na wykorzystanie idei, na bazie której powstały escape roomy, jest przeniesienie jej w obszar edukacyjny i sprawienie, że będzie ona funkcjonowała na zasadzie metody nauczania. Każdy z nas lubi podejmować nowe wyzwania, przeżywać niesamowite przygody i sprawdzać się w nietypowych sytuacjach. My, nauczyciele, bardzo byśmy chcieli, aby nasze lekcje dostarczały uczniom emocji podobnych do tych, które są wyzwalane w czasie próby wyjścia z prawdziwego pokoju zagadek. Dlatego warto podjąć wyzwanie i stworzyć dla naszych podopiecznych namiastkę takiej zabawy w oparciu o omawiane na lekcji zagadnienia.

Zalety szkolnego eduroomu można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich dotyczy ucznia i obejmuje niewątpliwie:

POLECAMY

  • umiejętność zarządzania czasem,
  • umiejętność wykonywania zadań pod jego presją,
  • doskonalenie komunikacji w grupie,
  • sposobność do budowania relacji między uczniami,
  • kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów siłą umysłu.

Natomiast w grupie zalet stojących po stron...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy