Gdy wyjście za próg może zmienić życie. O małych i dużych podróżach w tekstach kultury

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Grupa wiekowa Szkoła podstawowa, klasy IV–VIII
Przedmiot Język polski
Zagadnienia edukacyjne
  • Motyw podróży – nie tylko w literaturze.
  • Wartość podróżowania. Co zyskujemy, przekraczając próg?
  • Co było dalej? Tworzymy opowiadanie!
Realizacja podstawy programowej „Mówienie i pisanie. Uczeń:
tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: (…) opowiadanie (…); Kształcenie literackie i kulturowe. Uczeń:
określa w poznawanych tekstach problematykę egzystencjalną i poddaje ją refleksji;
wykorzystuje w interpretacji utworów literackich odwołania do wartości uniwersalnych (…);
Odbiór tekstów kultury. Uczeń:
interpretuje dzieła sztuki (…)”. 
Cele Uczeń/uczennica: 
  • doskonali głośną lekturę tekstu literackiego,
  • czyta ze zrozumieniem,
  • interpretuje teksty literackie oraz dzieło malarskie,
  • swobodnie się wypowiada, odwołując się do własnych doświadczeń,
  • pisze twórcze opowiadanie fantastyczne.
Formy i metody pracy Praca zbiorowa i samodzielna jednolita
Pomoce dydaktyczne
  • jak największa ozdobna koperta z wiadomością: „Wyjście za próg może zmienić życie”, 
  • koperta z tekstem literackim (załącznik 1),
  • koperta A4 z kopiami tekstu (załącznik 2),
Wskazówka: warto zadbać o atrakcyjność kopert i wiadomości – by były kolorowe, ozdobne lub zaskakująco duże lub małe.
  • koperta zawierająca zadan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy