Bolesław Prus i storytelling

Polski w praktyce

Szacowny, wybitny prozaik z dziewiętnastego wieku i modne, angielskie słówko, które odsyła nas do najnowszych trendów komunikacyjnych? Owszem, Prus był wielkim artystą, ale jednocześnie rzemieślnikiem, który traktował swoje pisarskie powołanie jako zawód, czyli coś, dzięki czemu się zarabia na życie. A storytelling oznacza przecież tworzenie opowieści, które skutecznie przyciągają uwagę szerokiej publiczności.

Historia literatury, historia sprzedaży

Nic w tym dziwnego czy bulwersującego. Szczerze mówiąc, wizja historii literatury rozumianej jako poważny dyskurs rekonstruujący wzloty duchowe pisarzy, który gardzą sprawami doczesnymi, jest akademicką mistyfikacją. Narodziny powieści, które datujemy na XVIII wiek, to zarazem początek biznesowego przedsięwzięcia, jakim jest obrót książką.

POLECAMY

„Pisarstwo… stało się potężną Gałęzią Angielskiego Handlu” – napisał Daniel Defoe w 1725 roku, autor średnio wykształcony, o nierównym talencie, który doskonale czuł potrzeby publiczności i potrafił je zaspokajać, pisząc bestsellery.

Jeśli więc na działalność literacką spojrzy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.

Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.

710 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
132 karty pracy
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Polonistyka • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI