Zachwyt i przerażenie – pociągająca postapokalipsa. Konspekt lekcji do filmu Mad Max: Na drodze gniewu w reżyserii George’a Millera

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Temat proponowany Oblicza (nie)jasnej przyszłości – utopia, antyutopia, dystopia, postapokalipsa
Zagadnienia edukacyjne
  • Mad Max jako realizacyjny majstersztyk. Scenografia, kostiumy, charakteryzacja i ich symbolika.
  • Tyrania, totalitaryzm, role społeczne i kasty. Społeczeństwa przyszłości w twórczości science fiction. Słynne antyutopie.
  • Utopia, antyutopia, dystopia w filmie i literaturze jako wyraz lęków i (zawiedzionych) nadziei.
  • Płeć a społeczeństwo – role i sposoby prezentowania. Motywy miłości i rodzicielstwa
Czas realizacji Jedna jednostka lekcyjna (45 minut)
Grupa wiekowa Szkoły ponadpodstawowe
Cele operacyjne Uczniowie: 
  • odbierają film jako wyraz złożonej koncepcji artystycznej, na którą składają się świat przedstawiony, fabuła oraz bohaterowie,
  • dostrzegają różnicę pomiędzy formą a treścią filmu,
  • rozumieją podane w temacie terminy oraz potrafią się nimi posługiwać,
  • potrafią znaleźć lub wykluczyć obecność powyższych terminów w obejrzanym filmie,
  • rozumieją intencje nadawcze, które kierowały twórcami filmu oraz intencje twórców wykorzystujących w swoich dziełach wyże...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy