Temat proponowany |
Oblicza (nie)jasnej przyszłości – utopia, antyutopia, dystopia, postapokalipsa |
Zagadnienia edukacyjne |
- Mad Max jako realizacyjny majstersztyk. Scenografia, kostiumy, charakteryzacja i ich symbolika.
- Tyrania, totalitaryzm, role społeczne i kasty. Społeczeństwa przyszłości w twórczości science fiction. Słynne antyutopie.
- Utopia, antyutopia, dystopia w filmie i literaturze jako wyraz lęków i (zawiedzionych) nadziei.
- Płeć a społeczeństwo – role i sposoby prezentowania. Motywy miłości i rodzicielstwa
|
Czas realizacji |
Jedna jednostka lekcyjna (45 minut) |
Grupa wiekowa |
Szkoły ponadpodstawowe |
Cele operacyjne |
Uczniowie:
- odbierają film jako wyraz złożonej koncepcji artystycznej, na którą składają się świat przedstawiony, fabuła oraz bohaterowie,
- dostrzegają różnicę pomiędzy formą a treścią filmu,
- rozumieją podane w temacie terminy oraz potrafią się nimi posługiwać,
- potrafią znaleźć lub wykluczyć obecność powyższych terminów w obejrzanym filmie,
- rozumieją intencje nadawcze, które kierowały twórcami filmu oraz intencje twórców wykorzystujących w swoich dziełach wyże...
|