Scenariusz zajęć rozwijających umiejętność aktywnego uczenia się

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Dla kogo?  Uczniowie klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania 3 godziny dydaktyczne
Cele zajęć Uczeń/uczennica:
  • potrafi wyjaśnić, jakie rodzaje aktywności są istotne dla prawidłowego funkcjonowania mózgu,
  • zna argumenty neurobiologów przemawiające za tezą: „aktywność rzeźbi mózg”,
  • wie, co robić, by na co dzień dbać o swój mózg,
  • planuje zmiany w swoim codziennym życiu, których celem jest zadbanie o optymalną sprawność umysłową


Proponowany przebieg zajęć

  • Nauczyciel prosi uczniów, by narysowali koło jako symbol dnia (od momentu wstania z łóżka do momentu położenia się spać) i wpisali w nie aktywności, które wykonują podczas dnia powszedniego, przypisując im ilość czasu. 
  • Uczniowie na małych przylepnych karteczkach wypisują swoje codzienne aktywności, które wpisali w koło – każdą aktywność na osobnej karteczce.
  • Rozmowa w klasie na temat tego, jak rozumiemy słowo aktywność, jakiego rodzaju aktywności wypełniają naszą codzienność.
  • Nauczyciel zapisuje na tablicy/arkuszu papieru tezę profesora Arthura Kramera: „Idealne dla zdrowia mózgu jest połączenie zarówno ćwiczeń fizycznych, jak i umysłowych z kontaktami społecznymi”...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy