Temat zajęć |
Wyzwania współczesnego świata: spotkania kultur

|
Grupa wiekowa |
Szkoła podstawowa
|
Czas realizacji |
1-2 godziny lekcyjne
|
Zagadnienia edukacyjne: |
- Stereotypy, rasizm i ksenofobia – skąd się biorą i do czego prowadzą?
- Multi-kulti – co tak naprawdę oznacza?
- Migracje, asymilacja, tożsamość – problemy z nimi związane.
- Europa kultur i tradycji – krótki rekonesans.
- Dramat? Komedia? Przynależność gatunkowa filmu Wszyscy albo nikt.
|
Cele operacyjne |
Uczeń/uczennica:
- rozumie mechanizmy powstawania stereotypów i ich niebezpieczny charakter,
- dokonuje charakterystyki bohatera filmowego,
- dostrzega w filmie problemy związane z wielokulturowością,
- podejmuje refleksję nad złożonym fenomenem emigracji,
- rozpoznaje w filmie elementy gatunkowe
|
Formy i metody pracy |
- burza mózgów,
- pogadanka,
- cztery kąty,
- metaplan,
- praca w grupach
|
Przebieg zajęć
Lekcja 1.
- Hibat – uchodźca: dwie burze mózgów
Nauczyciel przeprowadza wśród uczniów burzę mózgów – w dwóch etapach. Za pierwszym razem zapisuje na tabli...