Temat zajęć | Pasja i ciężka praca. Filmowa lekcja spełniania marzeń |
Grupa wiekowa | szkoła podstawowa, klasy I–III |
Zagadnienia edukacyjne |
|
Cele |
Po lekcji uczeń/uczennica: POLECAMY
|
Formy i metody pracy |
|
Pomoce dydaktyczne |
|
Przebieg zajęć
- Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem i celami zajęć.
- Klasa streszcza film. Uczniowie opowiadają, o kim był film i co się w nim działo, jakie przygody miała Felicja.
- Nauczyciel przeprowadza rozmowę z uczniami w kręgu, zadając pytania pomocnicze:
- Jaka była Felicja, a jaka Kamila?
- Jakie miały cechy charakteru?
- Jakie cechy charakteru miał Wiktor?
Uczniowie samodzielnie zapisują wybrane cechy charakteru na plakacie z postaciami z filmu (załącznik nr 1) lub też nauczyciel zapisuje to, co powiedzą uczniowie. Nauczyciel może podpowiadać uczniom, jakie są cechy charakteru i co one oznaczają. Zapisane zostają te pozytywne i te negatywne cechy; można użyć dwóch kolorów pisaków przy podziale cech na pozytywne i negatywne. W starszych klasach uczniowie mogą pracować w trzech grupach (każda grupa opracowuje wtedy innego bohatera) i przedstawić swoje cechy pozostałym uczniom.
- Nauczyciel kontynuuje rozmowę z uczniami, pytając:
- Co to jest marzenie?
- Jakie marzenie miała Felicja?
- Jakie marzenie miała Kamila?
- O czym marzył Wiktor?
- O czym mogą marz...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!