Temat zajęć |
W roli detektywa. W poszukiwaniu intrygujących pytań i trafnych odpowiedzi. |
Grupa wiekowa |
uczniowie klas IV–VI szkoły podstawowej |
Czas realizacji |
dwie jednostki lekcyjne (90 minut) |
Zagadnienia
edukacyjne |
- Siła dedukcji i detektywistyczna dociekliwość – jak mogą przydać się w szkole?
- Film detektywistyczny, powieść detektywistyczna – widz i czytelnik w roli Sherlocka?
- Kto pyta, nie błądzi? Pytanie jako początek przygody.
- Świat to zagadka! Co zrobić, by nigdy się nie nudzić?
|
Cele operacyjne |
uczeń/uczennica:
- rozpoznaje cechy filmu detektywistycznego i powieści detektywistycznej,
- potrafi przeformułować odpowiedź na pytanie do niej,
- kształtuje nawyk wyszukiwania informacji w słowniku/internecie,
- poprawnie formułuje frazy wyszukiwane za pomocą internetu,
- doskonali myślenie dywergencyjne, rozwija kreatywność i płynność myślenia,
- analizuje jedną kwestię z różnych perspektyw,
- poznaje sposoby automotywowania się oraz poznawczego radzenia sobie w sytuacjach trudnych
| ...