„Potworów jest coraz mniej?”. Mutanty, ludzie i potwory w opowiadaniach Andrzeja Sapkowskiego. Scenariusz lekcji języka polskiego

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Grupa docelowa  Uczniowie klas VII lub VIII
Cele ogólne
  • „rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworach, ze szczególnym uwzględnieniem ich w […] utworach fantasy” [PP I 1.2],
  • „omawia funkcje elementów konstrukcyjnych utworu, w tym […] puenty, punktu kulminacyjnego” [PP I 1.5],
  • „wskazuje w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych oraz określa ich cechy” 
  • [PP I 1.11],
  • „określa tematykę oraz problematykę utworu” [PP I 1.12],
  • „nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim/niej czytany tekst” [PP I 1.14],
  • „określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi” [PP I 1.16]
Cele szczegółowe Uczeń/uczennica: 
  • wskazuje w utworze „potwora” oraz jego „ofiarę/ofiary”,
  • charakteryzuje posta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy