Zauważyłam, że młodzież chętniej czyta, gdy wie, że nie czeka na nią drobiazgowe odpytywanie z treści lektury. Kartkówki i odpowiedzi ustne, choć często nieuniknione, zniechęcają młodzież do czytania, często sprawiają, że uczniowie w ogóle nie sięgają po książkę, bo zakładają, że nie zdobędą pozytywnej oceny, gdyż nie są w stanie dokładnie zapamiętać istotnych szczegółów. To kojarzy się z nieprzyjemnym obowiązkiem. Zabawy dydaktyczne w tym przypadku działają dużo skuteczniej i uczniowie spodziewający się gier są znacznie lepiej przygotowani i z ochotą przystępują do opracowywania zagadnień związanych z danym utworem. Co najważniejsze, dzieci przestają się bać, że poniosą konsekwencje, jeśli nie będą znały odpowiedzi, a atmosfera zabawy sprawia, że nauka przychodzi bez trudu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!