Dołącz do czytelników
Brak wyników

Literatura kryminalna w szkole
Scenariusz lekcji w szkole gimnazjalnej

język polski | 11 grudnia 2017 | NR 13
58

Temat lekcji: Przepis na powieść kryminalną – rozważania na temat popularności gatunku

Uwagi wstępne:

Lekcja przeznaczona jest dla uczniów gimnazjum, którzy poznali już proponowany przez podstawę programową tekst należący do gatunku powieści kryminalnej. Nauczyciel powinien skupić się na schematach, które umożliwiają stworzenie tekstu należącego do tego gatunku. 

Cele operacyjne

Uczeń:

  • Poznaje i przyswaja sobie definicję „powieść kryminalna”;
  • Na podstawie podanych kart pracy buduje  przykładową fabułę utworu kryminalnego;
  • Zabiera głos w dyskusji na temat literatury popularnej i jej znaczenia dla rozwoju czytelniczego młodego odbiorcy.

Środki dydaktyczne 

  • Słownikowe definicje pojęć „powieść kryminalna”;
  • Karty pracy, na których wypisano poszczególne elementy charakterystyczne dla literatury kryminalnej, przygotowane wcześniej przez nauczyciela.

 

Przebieg lekcji 

  • Początek lekcji zajmuje próba podsumowania tematów związanych z omówioną właśnie powieścią kryminalną – najlepiej klasyczną autorstwa Artura Conan Doyle’a lub Agathy Christie. Uczniowie mają zwrócić uwagę na te elementy tekstu, bez których powieść nie mogłaby istnieć jako przedstawiciel takiego a nie i...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy