Temat lekcji | Wizjonerzy kina – współcześni baśniopisarze |
Grupa wiekowa | szkoła podstawowa, klasy IV–VI |
Czas realizacji | dwie godziny lekcyjne |
Zagadnienia edukacyjne |
• Steven Spielberg, Robert Zemeckis, Peter Jackson – czy gdyby żyli bracia Grimm, Andersen i Perrault, robiliby to, co najwięksi wizjonerzy kina? • Baśń, legenda, podanie, mit – cechy gatunkowe i ich filmowe adaptacje. • Świat realny i świat fantastyczny. Rzeczywistość i fikcja. Fakt i prawdopodobieństwo – jak rozumieć filmowe konwencje narracyjne? • Odważ się być przyjacielem: nietypowe filmowe przyjaźnie (E.T., Powrót do przyszłości, Władca Pierścieni). |
Cele operacyjne | poznawcze – uczeń/uczennica: • poznaje terminy fantastyczny i rzeczywisty, wyodrębnia i nazywa elementy świata przedstawionego wraz z rozróżnieniem świata fantastycznego od realnego; • poznaj... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.
710 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
132 karty pracy
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Polonistyka • Prenumerata już od 399 zł/rok