Temat lekcji | Wizjonerzy kina – współcześni baśniopisarze |
Grupa wiekowa | szkoła podstawowa, klasy IV–VI |
Czas realizacji | dwie godziny lekcyjne |
Zagadnienia edukacyjne |
• Steven Spielberg, Robert Zemeckis, Peter Jackson – czy gdyby żyli bracia Grimm, Andersen i Perrault, robiliby to, co najwięksi wizjonerzy kina? • Baśń, legenda, podanie, mit – cechy gatunkowe i ich filmowe adaptacje. • Świat realny i świat fantastyczny. Rzeczywistość i fikcja. Fakt i prawdopodobieństwo – jak rozumieć filmowe konwencje narracyjne? • Odważ się być przyjacielem: nietypowe filmowe przyjaźnie (E.T., Powrót do przyszłości, Władca Pierścieni). |
Cele operacyjne | poznawcze – uczeń/uczennica: • poznaje terminy fantastyczny i rzeczywisty, wyodrębnia i nazywa elementy świata przedstawionego wraz z rozróżnieniem świata fantastycznego od realnego; • poznaj... |