Konspekt lekcji po projekcji filmu Whiplash

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Temat lekcji W pogoni za perfekcją i idealnym rytmem
Grupa wiekowa szkoły ponadpodstawowe
Czas realizacji dwie godziny lekcyjne
Zagadnienia edukacyjne • Montaż, muzyka i ruch – o filmowym rytmie.
• Rytm jako kategoria artystyczna.
• Motyw sztuki i wizerunek artysty w tekstach kultury.
• Perfekcjonizm – dobrodziejstwo czy przekleństwo?
• Zagadnienie motywacji i sukcesu we współczesnej kulturze.
Cele operacyjne uczeń/uczennica: 
• charakteryzuje bohaterów filmu;
• opisuje i analizuje funkcję montażu w filmie;
• opisuje, analizuje i interpretuje obrazy malarskie, plakaty filmowe i fotografie;
• dyskutuje na temat sposobu przedstawienia muzyki i relacji międzyludzkich w filmie.
Formy 
i metody pracy
• praca w grupach,
• praca z całą klasą,
• dyskusja,
• debata,
• techniki aktywizujące,
• karty pracy.


Przebieg zajęć

1. Rozmowa wstępna. 
Nauczyciel pyta uczniów o ich odczucia związane z filmem, o ich opinie. Prosi o wyróżnienie najważniejszych tematów, jakie film por...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy