Temat lekcji | W pogoni za perfekcją i idealnym rytmem |
Grupa wiekowa | szkoły ponadpodstawowe |
Czas realizacji | dwie godziny lekcyjne |
Zagadnienia edukacyjne | • Montaż, muzyka i ruch – o filmowym rytmie. • Rytm jako kategoria artystyczna. • Motyw sztuki i wizerunek artysty w tekstach kultury. • Perfekcjonizm – dobrodziejstwo czy przekleństwo? • Zagadnienie motywacji i sukcesu we współczesnej kulturze. |
Cele operacyjne | uczeń/uczennica: • charakteryzuje bohaterów filmu; • opisuje i analizuje funkcję montażu w filmie; • opisuje, analizuje i interpretuje obrazy malarskie, plakaty filmowe i fotografie; • dyskutuje na temat sposobu przedstawienia muzyki i relacji międzyludzkich w filmie. |
Formy i metody pracy |
• praca w grupach, • praca z całą klasą, • dyskusja, • debata, • techniki aktywizujące, • karty pracy. |
Przebieg zajęć
1. Rozmowa wstępna.
Nauczyciel pyta uczniów o ich odczucia związane z...