Temat lekcji | W pogoni za perfekcją i idealnym rytmem |
Grupa wiekowa | szkoły ponadpodstawowe |
Czas realizacji | dwie godziny lekcyjne |
Zagadnienia edukacyjne | • Montaż, muzyka i ruch – o filmowym rytmie. • Rytm jako kategoria artystyczna. • Motyw sztuki i wizerunek artysty w tekstach kultury. • Perfekcjonizm – dobrodziejstwo czy przekleństwo? • Zagadnienie motywacji i sukcesu we współczesnej kulturze. |
Cele operacyjne | uczeń/uczennica: • charakteryzuje bohaterów filmu; • opisuje i analizuje funkcję montażu w filmie; • opisuje, analizuje i interpretuje obrazy malarskie, plakaty filmowe i fotografie; • dyskutuje na temat sposobu przedstawienia muzyki i relacji międzyludzkich w filmie. |
Formy i metody pracy |
• praca w grupach, • praca z całą klasą, • dyskusja, • debata, • techniki aktywizujące, • karty pracy. |
Przebieg zajęć
1. Rozmowa wstępna.
Nauczyciel pyta uczniów o ich odczucia związane z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.
710 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
132 karty pracy
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Polonistyka • Prenumerata już od 399 zł/rok