Lekcja pierwsza:
Temat lekcji: Historia lubi się powtarzać, czyli o związkach rapu i disco polo ze starożytnymi szkołami filozoficznymi
Klasa: POLECAMY |
I (rozszerzenie z języka polskiego) |
---|---|
Czas: |
trzy jednostki lekcyjne |
Cele lekcji: |
• uczeń poznaje utwory stanowiące konteksty dla tekstów kultury poznawanych w szkole, |
Przebieg zajęć
- Nauczyciel rozpoczyna lekcję od odsłuchania wspólnie z uczniami dwóch współczesnych utworów muzycznych:
■ Łona i Webber To nic nie znaczy
■ After party Nie daj życiu się
- Po odsłuchaniu piosenek nauczyciel pyta uczniów, jakie postawy wobec przeciwności losu zostały zaprezentowane w utworach.
Utwór |
Łona i Webber To nic nie znaczy |
After party |
---|---|---|
Przykładowy fragment, |
„(…) chowam gniew. Nie ma go rozpościerać nad czym, bo to nic nie znaczy, to o niczym nie świadczy (…)” |
„(…) Kiedy życie wkurza cię, |
Przykładowe wnioski |
■ dy... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!