Grupa docelowa | Uczniowie szkoły ponadpodstawowej |
Czas trwania | Trzy godziny lekcyjne |
Cele operacyjne | Uczniowie/uczennice:
|
Materiał dla uczniów | Dehaene S., Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd, Kraków 2021. Uczenie się:
|
Proponowany przebieg zajęć
POLECAMY
- Uczniowie na małych przylepnych karteczkach wpisują zakończenie zdania: „Uczenie się to…”. Następnie łączą się w pary i ustalają wspólną definicję uczenia się. Potem łączą się w czwórki i ustalają kolejną wspólną definicję uczenia się. Na końcu karteczkę z ustaloną w zespołach czteroosobowych definicją zawieszają na ścianie/tablicy. Nauczyciel odczytuje z karteczek, czym według uczniów jest uczenie się.
- Rozmowa w klasie między uczniami na temat tego, dlaczego i po co się uczymy.
- Analiza różnych definicji uczenia się – uczniowie szukają ich w różnych źródłach, nauczyciel przytacza definicje uczen...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!