Temat lekcji: Doskonalimy warsztat pisarski.Praca z lekturą „Szatan z siódmej klasy”
Cele lekcji: POLECAMY |
Kształcenie sprawności pisania w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych. Rozwijanie zainteresowania uczniów językiem jako składnikiem dziedzictwa kulturowego |
---|---|
Cele szczegółowe: |
Uczeń:
|
Kształcone |
|
Metody, techniki |
|
Środki dydaktyczne: |
|
Czas trwania zajęć: |
90 minut |
Przebieg zajęć
Etapy lekcji |
Czas w minutach |
Czynności nauczyciela i uczniów |
---|---|---|
Wprowadzenie |
5 |
Lekcję rozpoczynamy od rozmowy z uczniami na temat ich ulubionych książek. Pytamy, w jaki sposób pisarze przyciągają uwagę czytelników, pobudzając ich ciekawość i wyobraźnię oraz czy łatwo jest to osiągnąć. Zapisujemy na tablicy temat lekcji |
Badanie (I) |
5 |
Rozdajemy karty pracy. Uczniowie czytają tekst i uzupełniają go określeniami, które nadadzą mu bardziej plastyczny i obrazowy charakter (zadanie 1) |
Prezentacja (I) |
5 |
Kilku uczniów odczytuje uzupełnione teksty. Pozostali oceniają, który tekst najbardziej im się podobał |
Badanie (II) |
5 |
Rozdajemy fragment I powieści Szatan z siódmej klasy K. Makuszyńskiego (załącznik 1) i prosimy o porównanie go z tekstem z zadania 1., a następnie o sformułowanie wniosku (zadanie 2) |
Prezentacja (II) |
3 |
Wybrana osoba odczytuje wniosek z uzasadnieniem |
Badanie (III) |
10 |
Uczniowie porównu... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!