Pojęcie innowacji, znane nam wszystkim, dawnym studentom polonistyki, jako innowacje „językowe”, które dotąd kojarzyły się wyłącznie z kolokwiami i egzaminami, zrobiło w ostatnich latach niebywałą karierę. Problematyka innowacyjności w wielu dziedzinach to jedno z najważniejszych i najczęściej omawianych zagadnień w mediach, na konferencjach naukowych i popularyzatorskich, w czasie najróżniejszych debat. Mamy więc szereg związków wyrazowych związanych z pojęciem innowacji: innowacyjne metody nauczania, technologie, innowacyjne produkty, innowacyjne rozwiązania, strategie, partnerstwo, firmy, „Innowacyjne Mazowsze”…
POLECAMY
Czego NIE robić?
Wydawałoby się, że innowacje językowe mogą być też ciekawym tematem na lekcje. A jednak dość często zdarza się, że nauczyciele, zwłaszcza na wyższych etapach edukacji, niechętnie realizują tematy językowe, starają się je marginalizować, czyniąc literaturę dominantą wszystkich rozkładów materiału. To, co muszą, bo jest w podstawie programowej, zamykają w kilku zadawanych do domu ćwiczeniach – gotowcach – i odhaczają jako „przerobione”. Co ambitniejsi nauczyciele podejmują się jednak refleksji na temat tego, jak przełożyć poszczególne i ogólne treści z podstawy programowej na materiał dla swoich uczniów, tak by przy ograniczonych możliwościach czasowych poruszane zagadnieni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!