Akcja „Humaniści kontratakują” przygotowana przez serwis Edulandia.pl i SWPS pokazała, że humaniści z pasją dobrze radzą sobie na rynku pracy. Co więcej, pracodawcy coraz chętniej ich zatrudniają. Zmieniają się także kierunki, które oferują uczelnie. Powstają nowe specjalizacje odpowiadające zapotrzebowaniu na rynku pracy.
POLECAMY
Sama akcja wywołała zmianę w dyskursie publicznym na temat studiów humanistyczno-społecznych w opozycji do negatywnej narracji. Celem było przełamanie stereotypów związanych z humanistyką, aby osoby stojące przed wyborem takich studiów mogły go dokonać świadomie, na podstawie merytorycznych argumentów, a nie tendencyjnych opinii. Kampania prowadzona była na rzecz grupy absolwentów studiów humanistycznych i społecznych oraz wartości humanistycznych.
Obserwując środowisko studenckie, zauważaliśmy niemerytoryczne ataki na kierunki humanistyczne i społeczne. Niestety media bardzo często bezmyślnie powielały stereotyp bezrobotnego humanisty. Narastające wzburzenie studentów i absolwentów tych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.