Grupa wiekowa | Szkoły podstawowe, klasy VII–VIII; szkoły ponadpodstawowe |
Czas trwania: | Trzy godziny lekcyjne (135 minut) |
Cele operacyjne | Uczeń/uczennica: • rozumie, czym jest hejt i jakie są jego źródła, • potrafi wyjaśnić zjawisko hejtu w kontekście kodeksu etycznego, • wie, jak zarządzać hejtem skierowanym w jego stronę |
Przebieg zajęć
- Przywitanie się: uczniowie stoją/siedzą w kręgu i każdy po kolei wypowiada jedno uprzejme słowo wobec osoby stojącej po jego prawej stronie.
- Rozmowa na temat tego, czym jest kodeks etyczny i etykieta językowa.
- Analiza wpisów z mediów społecznościowych pod kątem grzeczności językowej (wpisy wybrane i przygotowane wcześniej przez nauczyciela lub przez uczniów).
- Analiza wpisów o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!