Hejt jako zjawisko społeczne zaprzeczające grzeczności językowej

Scenariusz lekcji języka polskiego

Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Grupa wiekowa     Szkoły podstawowe, klasy VII–VIII; szkoły ponadpodstawowe
Czas trwania: Trzy godziny lekcyjne (135 minut)
Cele operacyjne Uczeń/uczennica: 
• rozumie, czym jest hejt i jakie są jego źródła,
• potrafi wyjaśnić zjawisko hejtu w kontekście kodeksu etycznego,
• wie, jak zarządzać hejtem skierowanym w jego stronę

Przebieg zajęć

  • Przywitanie się: uczniowie stoją/siedzą w kręgu i każdy po kolei wypowiada jedno uprzejme słowo wobec osoby stojącej po jego prawej stronie.
  • Rozmowa na temat tego, czym jest kodeks etyczny i etykieta językowa.
  • Analiza wpisów z mediów społecznościowych pod kątem grzeczności językowej (wpisy wybrane i przygotowane wcześniej przez nauczyciela lub przez uczniów).
  • Analiza wpisów o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy