
Data udostępnienia e-wydania: 16-09-2025
Wrzesień 2025
We wrześniowym wydaniu czasopisma Polonistyka poruszamy temat przygotowywania materiałów na lekcje przez narzędzia AI. Dyskusja o zagrożeniach i możliwościach narzędzi AI, takich jak ChatGPT trwa od miesięcy, jednak coraz częściej mówi się o nim nie jako o problemie, lecz o wsparciu dla nauczycieli. Programy potrafią przygotować materiały dydaktyczne, testy, streszczenia czy ćwiczenia oszczędzając czas i pozwalając skupić się na pracy z uczniami. Mają jednak swoje ograniczenia - nie zastąpią refleksji nauczyciela, nie znają kontekstu polskiej szkoły i zdarza im się tpopełniać błędy. Jak zatem korzystać z ChatGPT i innych narzędzi, aby były realnym wsparciem, a nie zagrożeniem? Jakie zasady współpracy sprawią, że staną się one niezawodnymi asystentami w pracy polonisty? Zapraszamy do lektury!
- Jarosław Cieślak
- 16 września 2025
- Redakcja
- 16 września 2025
- Redakcja
- 16 września 2025
- Redakcja
- 16 września 2025
- Redakcja
- 16 września 2025
- Iwona Grodź
- 16 września 2025