Tydzień z retoryką

Projekt przygotowujący do napisania rozprawki i opowiadania na egzaminie ósmoklasisty

Otwarty dostęp Egzamin z języka polskiego

Jednym z celów opisanego w niniejszym artykule projektu jest przypomnienie treści lektur; inne związane są z retoryką – formułowaniem argumentów, przemawianiem, debatowaniem, gromadzeniem informacji niezbędnych do napisania wypracowania.

POLECAMY

Ale warto mieć na uwadze inne – równie istotne – korzyści realizacji klasowego projektu, mianowicie: aktywizację wszystkich uczniów, uczenie się od siebie, doskonalenie umiejętności pracy w grupach i naukę odpowiedzialności za działania, których się podejmujemy.

  •  Klasa: VII lub VIII
  • Czas: 3 lekcje (w tym 1 otwarta) oraz pisanie wypracowania

Lekcja nr 1 (organizacja)

Projekt polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu kampanii, a następnie wyborów na literackiego, honorowego członka Samorządu Uczniowskiego (SU) na określony okres (rok, semestr).

Uczniowie zostają zapoznani z zasadami, celami projektu i harmonogramem pracy oraz ocenianiem. Nauczyciel informuje młodzież, jak będzie wyglądała praca na poszczególnych lekcjach.

Osobnego omówienia wymaga też sylwetka członka SU – w tym celu warto przeczytać w regulaminie SU paragraf poświęcony celom jego działalności. Samorząd działa dla wspólnego dobra, czuwa nad respektowaniem praw ucznia, reprezentuje uczniów przed dyrekcją, nauczycielam...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI