Temat lekcji | O transmedialnej sadze i jej fandomie, czyli Gwiezdne wojny w konstelacji popkultury |
Grupa wiekowa | klasy VII–VIII szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowe |
Czas realizacji | 1 godzina lekcyjna |
Zagadnienia edukacyjne |
|
Cele operacyjne | Uczeń/uczennica:
|
Formy i metody pracy | rozmowa kierowana, burza mózgów, dyskusja w grupie, praca w grupach |
Pomocne dydaktyczne |
|
Przebieg zajęć
POLECAMY
- Prequel, sequel i spin-off. Gwiezdne wojny w kręgu filmowych pojęć
Nauczyciel powitawszy klasę, na wstępie zapoznaje się z wrażeniami uczniów po seansie filmu Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie. Czy widowisko spełniło ich oczekiwania? Która scena najbardziej zapadła im w pamięć? Czy czuli potrzebę utożsamienia się z którymś z bohaterów?
Wskazówka: Biorąc pod uwagę, że uczniowie najprawdopodobniej znają poprzednie części sagi (Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy oraz Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi), prowadzący może pokierować rozmowę w stronę wyartykułowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!