Co z błędami w edukacji filmowej w szkole? Jest ich kilka:
POLECAMY
- interpretacja filmu bardzo często pomija warstwę estetyczną i wizualną, jest dość płytka,
- nad nauczycielem „wisi” klucz odpowiedzi, w który uczeń ma się „wstrzelić”– niestety, to tylko działa na niekorzyść całego procesu kształcenia,
- wybór filmów oglądanych podczas lekcji często jest po prostu nieinteresujący.
Skoro mamy tyle sytuacji niesprzyjających, to może warto zastanowić się, jaki jest cel edukacji filmowej. Czy warto „wyświetlać” dzieciom filmy? Otóż należy uzmysłowić sobie, do czego przyczynia się edukacja filmowa:
- kształtuje umiejętności pogłębionego odbioru,
- kształtuje postawy i kompetencje,
- kształtuje świadomość,
- pobudza do refleksji,
- wyzwala emocje.
Filmy pełnometrażowe
L.p. | Tytuł filmu | Dlaczego mogę go wykorzystać, co jest przedstawione w filmie? | Dodatkowe informacje |
1. | Requiem dla snu | Pogoń za marzeniami, ucieczka w świat uzależnienia, film brutalny, realnie ukazujący problem narkomanii |
Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych |
2. | Młodzi gniewni | Pomoc w poznaniu realiów rzeczywistości przez trudną młodzież, nauka marzeń | Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych |
3. | Sala samobójców | Niebezpieczeństwa płynące z uzależnienia od internetu, zagubienie młodych ludzi | Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych |
4. | Buntownik z wyboru | Proces wydobywania talentu z młodego chłopca. Problem zagubienia młodego człowieka | Doskonale ukazana relacja między uczniem a mentorem |
5. | W pogoni za szczęściem | Determinacja ojca walczącego o po... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!