Stepy akermańskie w ujęciu interdyscyplinarnym. Interdyscyplinarność w edukacji

Polski w praktyce

Polska szkoła jest monodyscyplinarna. Nauczyciele na swoich zajęciach omawiają wyłącznie tematykę dotyczącą ich specjalności, rzadko odnoszą się do treści obowiązujących na innych przedmiotach. Z tych sztywnych ram niekiedy wyrywają się poloniści, którzy muszą posiadać wiedzę z odmiennych dyscyplin – i to na poziomie wyższym niż elementarny.

Wutworach literackich poruszane są różne tematy, pojawiają się wątki oraz nawiązania praktycznie do każdego aspektu życia człowieka czy obszarów nauki. Dobrą egzemplifikację stanowi mało obecna w szkole i niedoceniana nieco literatura fantastycznonaukowa. W niej można odnaleźć hipotetyczne odkrycia i doktryny, które swój rodowód zawdzięczają przede wszystkim aktualnym i rzeczywistym badaniom czy teoriom. Na przykład eksploruje tematy dotyczące biotechnologii lub manipulacji genetycznej. Z kolei obserwacje realnych sytuacji społecznych i politycznych mają wpływ na przedstawione w niej dystopijne wizje.
Cenione we współczesnym świecie przez pracodawców i nie tylko całościowe rozwiązanie i zrozumienie p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI