Dla kogo? | Dla uczniów klas VI i VII szkoły podstawowej |
Czas trwania | 45 minut |
Co będzie potrzebne? |
|
Cele | Uczeń/uczennica:
|
Formy i metody pracy |
|
UWAGA!
Jest to lekcja powtórzeniowa dotycząca części zdania.
POLECAMY
1. Na początku poproś uczniów, by przypomnieli, czym jest wypowiedzenie i na jakie rodzaje się dzieli.
Zaprezentuj uczniom film krótkometrażowy, np. reklamę jednego ze smartfonów1.
Poproś uczniów, by za pomocą równoważników zdań przygotowali plan wydarzeń filmu.
2. Po wykonaniu i sprawdzeniu zadania poproś uczniów, by w zeszycie odrysowali swoją dłoń, a następnie na poszczególnych palcach wpisali odpowiednią nazwę części zdania. Zapytaj, czym są i jak rozpoznajemy je w zdaniu.
3. Podziel uczniów na zespoły trzyosobowe. Rozdaj zespołom kartę pracy nr 1. Poproś, by każdy zespół ułożył po trzy zdania do wybranej lektury obowiązkowej. Zdania powinny zostać zilustrowane symbolami graficznymi znajdującymi się na karcie pracy. (Poproś, by jedna osoba z grupy wkleiła symbole do zeszytu). Znaków można użyć tyle, ilu uczniowie potrzebują do zredagowania wypowiedzenia.
4. Poproś uczniów, by przy podanych stwierdzeniach zaznaczyli literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jes...