Nawet bardzo znani artyści aktorzy, jeśli bez większych przerw potrafią znaleźć nowe i unikatowe wartości, na bazie których będą budować versus odnawiać swój kapitał symboliczny, mogą na dłuższy czas stać się jednymi z centralnych i ważniejszych postaci sceny artystycznej w danym czasie i w danej przestrzeni. Dlatego kapitał symboliczny aktora artysty, aby mógł pozytywnie oddziaływać na otoczenie, musi być odpowiednio komunikowany za pomocą narzędzi public relations.
W pierwszym etapie zadaniem lekcji będzie wskazanie znaczenia kapitału symbolicznego artysty aktora jako sumy posiadanych przez niego kapitałów. Artysta aktor o wysokim poziomie kapitału symbolicznego ma bowiem większą zdolność wpływania na opinię publiczną, jest postrzegany jako postać atrakcyjna i godna lepszego poznania. Szczególnie ważne jest to, że artysta aktor „przyciąga” kapitał intelektualny i klasę kreatywną, co przekłada się na szersze procesy rozwoju komunikacji społecznej.
POLECAMY
Specjaliści od public relations w sektorze kultury muszą mieć, oprócz typowych cech profesjonalistów z tej branży, także świadomość potrzeby celowego, ale często nieoczywistego, prowadzenia działań wizerunkowych. Dlatego tak ważne jest już na początku ustalenie oczekiwań i zadań, którym trzeba z sukcesem sprostać. Nie zmienia to faktu, że aby wiedzieć, czym się należy w pierwszej kolejności zająć, trzeba zro...