Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Praktyczny Przewodnik Nauczyciela

4 września 2020

NR 37 (Wrzesień 2020)

Scenariusz lekcji języka polskiego dla uczniów klas VII–VIII szkoły podstawowej

14
Temat lekcji Kreatywne sposoby utrwalania wiedzy na temat utworów i bohaterów literackich
Dla kogo? Dla uczniów klas VII, VIII szkoły podstawowej
Czas trwania 45 minut
Co będzie potrzebne?
  • karty Dixit – „stacjonarne” lub „wirtualne” – udostępnione na tablicy multimedialnej,
  • kartki A4 do tworzenia lekturowych skojarzeń
Kryteria sukcesu/
kryteria nauczania/
NaCoBeZU
  • wybieram skojarzenia do wybranych przeze mnie lektur,
  • argumentuję swoją wypowiedź,
  • dokonuję przekładu intersemiotycznego,
  • wskazuję cechy kluczowe dla wybranej postaci


Przebieg lekcji:

Zadanie 1

POLECAMY

Część 1.
Na początek wybieramy spośród uczniów troje, którzy podczas lekcji będą pełnili funkcję obserwatorów. Następnie dzielimy pozostałych uczniów na grupy trzyosobowe. Każdej grupie rozdajemy po kilkanaście kart Dixit i prosimy o wybranie trzech. Jeśli nie mamy „stacjonarnych” kart, możemy wejść w wyszukiwarkę Googla, wpisać hasło „karty Dixit” i przejrzeć w grafice proponowane obrazy. Znajdziemy tam karty składające się z dwóch, trzech, a nawet czterech obrazów. Możemy je zapisać na komputerze i wyświetlić uczniom na tablicy interaktywnej. Jeśli jest to lekcja online, zdjęcie kart w...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy