Scanning i słowa klucze – czyli techniki efektywnego wyszukiwania najważniejszych informacji w tekście

Polski w praktyce

Jak nauczyć uczniów strategicznego podejścia do rozwiązywania zadań sprawdzających ich kompetencje z obszaru rozumienia sensu utworu?

Nauczyciele języka polskiego podkreślają, że wszechobecny „tekstocentryzm” na lekcjach języka polskiego nie pozwala im na wszechstronne rozwijanie kompetencji polonistycznych dzieci i młodzieży. Po reformie oświaty okazało się, że lista lektur na każdym z etapów edukacyjnych znacznie się wydłużyła i że podstawa programowa proponuje naszym podopiecznym teksty, które nie znajdują się w obrębie zainteresowań młodych ludzi, nawet tych czytających na co dzień uczniów i uczennic. Rozmawiając z dziećmi i młodzieżą, zrozumiałam, że większość z nich próbuje poradzić sobie z niezrozumiałymi dla nich dziełami z kanonu, czyta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI