Nauczyciele języka polskiego podkreślają, że wszechobecny „tekstocentryzm” na lekcjach języka polskiego nie pozwala im na wszechstronne rozwijanie kompetencji polonistycznych dzieci i młodzieży. Po reformie oświaty okazało się, że lista lektur na każdym z etapów edukacyjnych znacznie się wydłużyła i że podstawa programowa proponuje naszym podopiecznym teksty, które nie znajdują się w obrębie zainteresowań młodych ludzi, nawet tych czytających na co dzień uczniów i uczennic. Rozmawiając z dziećmi i młodzieżą, zrozumiałam, że większość z nich próbuje poradzić sobie z niezrozumiałymi dla nich dziełami z kanonu, czyta...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.