Nauczyciel powinien stosować metody aktywizujące, wykorzystywać różnorodne materiały dydaktyczne, aby skutecznie wspierać rozwój dzieci i młodzieży. Istotne jest także budowanie motywacji i poczucia sprawczości uczniów, co sprzyja ich większemu zaangażowaniu w proces edukacyjny.
POLECAMY
Podczas pracy z takimi uczniami należy pamiętać o:
- różnorodnych potrzebach – uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mogą mieć różne potrzeby, ponieważ zmagają się z odmiennymi dysfunkcjami, np. problemami z koncentracją, ze spektrum autyzmu, z mutyzmem, dysleksją lub niedosłuchem,
- empatycznym podejściu/uważności – ważne jest empatyczne podejście do każdego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, by sprostać jego specyficznym potrzebom i zapewnić mu odpowiednie wsparcie,
- wspieraniu rozwoju – konieczne jest zapewnienie uczniom dostępu do jakościowej edukacji, która pomoże im rozwijać umiejętności i osiągać sukcesy.
W pracy z uczniami ze specjalnym...