Konflikt – idea dramaturgiczna
Nie ma opowieści bez konfliktu. Coś się musi wydarzyć, żeby opowieść mogła ruszyć z miejsca. Wypadek, kryzys, porażka, zabójstwo, szantaż, zdrada…
POLECAMY
Czasami chodzi o ciekawość, marzenie, chęć odkrywania nieznanego świata – Ragnar Lothbrok, bohater serialowych Wikingów, wbrew zakazowi jarla postanawia wyruszyć do Anglii.
W kryminale na początku fabuły mamy zazwyczaj trupa. Sens tego rodzaju fabuły polega na zidentyfikowaniu sprawcy i schwytaniu go. W komedii romantycznej chodzi o miłość. Istota tego gatunku polega na żywiołowym odwlekaniu zejścia się pary kochanków. W Grze o tron ginie król i w ten sposób rozpoczyna się walka o władzę nad światem pomiędzy najważniejszymi rodami. Francis Underwood dowiaduje się, że wbrew obietnicom nie zostanie Sekretarzem Stanu. To...