
Inspirujące czasopismo dla nauczycieli języka polskiego
Każde wydanie dwumiesięcznika jest tematyczne i dąży poszerzenia kompetencji w zakresie: językowym, literackim, metodycznym i pedagogicznym, stawiając przy tym na zindywidualizowaną pracę z uczniem oraz realizację podstawy programowej.




Poznaj naszych autorów
Podemska-Kałuża
Zakrzewska-Okrojek
Stałe działy
Książka na zakręcie
Rubryka poświęcona promocji czytelnictwa w szkole, rynkowi wydawniczemu oraz krytyce literackiej nowości książkowych .
czytaj
przykładowy
artykuł >>
Horyzonty polonistyki
Poznasz zagadnienia historyczno-literackie poszerzające pole interpretacji kanonicznych tekstów kultury, sytuujące edukację polonistyczną w kontekście interdyscyplinarnym.
czytaj
przykładowy
artykuł >>
Praktyczny przewodnik nauczyciela
Cykl artykułów przybliżający zagadnienia dotyczące oceniania, motywowania a także rozwoju zawodowego nauczyciela.
czytaj
przykładowy
artykuł >>
Polski w praktyce
Otrzymasz gotowe narzędzia w postaci scenariuszy oraz kart pracy, dzięki którym przeprowadzisz angażującą ucznia lekcję z wykorzystaniem m. in. nowych technologii, alternatywnych form nauczania.
czytaj
przykładowy
artykuł >>
Polski na czasie
Odkryjesz nowatorskie metody pracy, dzięki którym realizujesz zagadnienia zgodne z podstawą programową, aktywizując ucznia do samodzielnej pracy.
czytaj
przykładowy
artykuł >>
Egzamin z języka polskiego
Poznasz niestandardowe metody i narzędzia wykorzystujące nowe technologie do powtarzania materiału przed egzaminem ósmoklasisty i maturalnym. Gotowe scenariusze, karty pracy i materiały wizualne do rozdania uczniom na lekcjach.
czytaj
przykładowy
artykuł >>
W najnowszym numerze
TEMAT NUMERU
- Jak stawać się czułym nauczycielem? 6 kroków do wprowadzenia tutoringu na lekcjach języka polskiego na każdym etapie nauczania
POLSKI W PRAKTYCE
- Scenariusz lekcji rozwijającej umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnej za pomocą metody world café
EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO
- Metodologia knowledge pills sposobem na argumentowanie! Jak rozwijać uczniowską umiejętność tworzenia wypowiedzi argumentacyjnej
GRAMA(PRAK)TYKA
- Arkusz językowo-ortograficzny dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów szkoły ponadpodstawowej
VADEMECUM RETORYCZNE
- Umiem tworzyć tezę wypowiedzi – zestaw ćwiczeń
POLSKI NA CZASIE
- Jak uczyć w sposób dostępny dla wszystkich uczniów i uczennic? Edukacja polonistyczna w świetle koncepcji włączającej
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK NAUCZYCIELA
- Tutoring szkolny jako edukacja ku mądrości – wybór, możliwość czy konieczność? - Załączniki
