Czas trwania | 90 minut |
Etap edukacyjny | Uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych |
Typ lekcji | stacjonarna lub zdalna |
Cele |
Uczeń: POLECAMY
|
Pomoce dydaktyczne |
|
Metody i formy pracy | Wskazówka |
Wskazówka | Jest to lekcja interdyscyplinarna, łączy elementy języka polskiego, geografii, ekonomii. Kształci umiejętność wyszukiwania informacji w internecie, skutecznej komunikacji w zespole, selekcjonowania wiedzy, krytycznego myślenia |
Przebieg lekcji
Na początku nauczyciel wyjaśnia uczniom, że będą wykonywali zadanie interdyscyplinarne związane z bohaterami utworu pt. Mały Książę. Następnie dzieli uczniów na zespoły trzyosobowe i wyświetla polecenie, udostępniając swój ekran.
Treść polecenia:
Polscy kosmonauci odkryli istnienie planety, która była znana tylko z utworu Antoine de Saint-Exupery’ego pt. Mały Książę. To asteroida B-612. Na planecie przebywają chłopiec i róża, którzy posługują się językiem polskim w sposób komunikatywny.
Kosmonauci nawiązali współpracę okołoplanetarną z wymienionymi, w wyniku czego za tydzień goście przybędą do Waszego miasta, gdzie spotkają swojego przyjaciela – lisa. Waszym zadaniem jest przygotowanie szczegółowego planu wizyty gości.
Ważne informacje:
- gości będzie troje (Mały Książę, lis, róża),
- przybędą o godzinie 8.00, a wyjadą o godz. 20.00 (plan wizyty musi obejmować właśnie te godziny),
- goście powinni poznać kulturę naszego kraju,
- budżet na tę wizytę wynosi 2500 zł.
Waszą wizytę przygotujcie w prezentacji Canva lub PowerPoint, a następnie zaprezentujcie na forum.
Po przedstawieniu uczniom treści zadania nauczyciel prosi ich o naradzenie się w kwestii pytań.
Pytania uczniów, które się pojawiły:
- Czy koszty mają być realne?
- Czy gości można zabrać poza miasto?
- Jaki rodzaj biletu, np. w pociągu, kupić Małemu Księciu?
- Jak traktować lisa? Jaki bilet mu kupić?
- Na ile osób rozłożyć koszty?
Po ustaleniu szczegółów i rozwianiu wszystkich wątpliwości młodzi ludzie przystępują do wykonywania zadania. Po zakończonej pracy uczniowie podczas lekcji zdalnej udostępniają ekran i prezentują swoją pracę, dokładnie tłumacząc koncepcję oraz omawiając koszty. Pozostali uczniowie mogą zadawać pytania.
Przykładowe prace uczniów (pojedyncze slajdy):