Obecnie zadaniem nauczyciela jest przekazywanie ukraińskiemu uczniowi wiedzy w języku, którego nie rozumie. W polskim systemie edukacji po raz pierwszy mamy do czynienia z tym zjawiskiem na tak ogromną skalę. Prawdopodobnie tylko nieliczne szkoły w naszym kraju nie przyjęły młodych obcokrajowców. W dodatku każdy z nich przyjechał do Polski ze swoją, bardzo często obciążającą, historią. Jak sobie poradzić? Jak szybko zachęcić uczniów z doświadczeniem migracji do opanowania nowego języka? Jak im pomagać i ich wspierać? Postaram się opisać kilka skutecznych ćwiczeń na dobry początek. Dodatkowe lekcje języka polskiego jako obcego bardzo często prowadzi nauczyciel, który nie zna języka ukraińskiego czy rosyjskiego – nie jest to konieczne, choć często pomaga. Zdarza się również, że taki nauczyciel nie ma też przygotowania glottodydaktycznego. Może właśnie tym nauczycielom...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!