Ostatnio sporo rozmawiam z licealistami i studentami na temat uczenia przez doświadczenie. Wchodzimy na metapoziom rozmów o edukacji i rozważamy niekoniecznie treści merytoryczne, ale dyskutujemy o samym procesie uczenia się i narzędziach, które są dla nich najbardziej atrakcyjne, angażujące. W zmieniającym się świecie szybkiej gratyfikacji i nieustannego karmienia naszego układu nagrody dopaminą, nauczyciele, trenerzy i wykładowcy podejmują rozważania nad tym, jak prowadzić bardziej angażujące procesy uczenia, które odpowiedzą na potrzeby współczesnych uczniów i studentów.
Podczas projektowania procesu edukacyjnego warto być czujnym obserwatorem: badać energię, jaka towarzyszy osobom uczącym się podczas różnych form zdobywania wiedzy, oglądać z różnych perspektyw, w jakie role zespołowe wchodzą uczestnicy i jak rozwija się proces grupowy. Gdy pytam młodych ludzi, w jaki sposób lubią się uczyć, co sprawia, że czują flow w edukacji, za każdym razem mówią, że to, co buduje ich poczucie satysfakcji, to nauka przez praktykę, przez doświadczanie. Często jest to edukacja nieformalna lub ta, która wych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.