Czy to jednak prawda? Autorzy i wydawcy przez lata lubili i chwalili Nike, bo jako jedyna nagroda w Polsce zwiększała sprzedaż nominowanych tytułów i powodowała ogromny skok sprzedażowy książki nagrodzonej.
POLECAMY
Ta jej moc wytraciła się jednak z czasem – dzisiaj Nike jest bardziej wyróżnieniem finansowym dla autorów, przekłada się też na publikację w mediach Agory większej liczby tekstów omówieniowych. Nawet jednak one, połączone z transmitowaniem gali wręczenia nagrody w TVN24, nie podnoszą sprzedaży.
Od 1997 r. nagrodę tę siedem razy otrzymywały książki poetyckie – raz dramat, wiele razy reportaże, eseje i powieści. Proza, moglibyśmy powiedzieć, trzyma się mocno i łatwiej o jej wartości przekonać kapitułę. Obok nagrody kapituły funkcjon...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!