Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej czasownika z wykorzystaniem informacji językowych w analizie tekstu poetyckiego

Grama(prak)tyka
Temat lekcji Apostrofą do mnie mów
Grupa wiekowa Uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania 90 minut
Cele ogólne Podczas lekcji kształtowane i wzbogacane są wśród uczniów postawy:
  • odczytywania i analizowania tekstu literackiego,
  • wyszukiwania elementów kluczowych dla analizy działa,
  • formułowania własnych sądów dotyczących tekstu literackiego,
  • wykorzystywania wiedzy językowej w kontekście analizy utworu poetyckiego,
  • kreatywnego rozwiązywania postawionego problemu
Cele operacyjne Uczeń/uczennica na lekcji:
  • formułuje sądy, które potrafi uzasadnić,
  • odnajduje i wskazuje najważniejsze z punktu widzenia analizy tekstu wyrażenia,
  • na podstawie zgromadzonych informacji tw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI