Jednym z nieodłącznych elementów edukacji polonistycznej są filmy. Najczęściej wykorzystuje się je, porównując adaptację z literackim pierwowzorem. Czasami włącza się je również jako tekst kultury, rodzaj nawiązania. Dzięki korespondencji między różnymi tworzywami łatwiej młodym ludziom zrozumieć istotę omawianego problemu. Warto jednak iść o krok dalej i stać się twórcą. Choć początkowo można mieć wrażenie, że jest to niezwykle skomplikowane, w istocie takie nie jest. A uczniowie, sprawnie poruszający się w mediach społecznościowych, korzystając ze zdobyczy techniki, bez trudu poradzą sobie ze stroną techniczną nagrania. Czasami trzeba im odrobinę pomóc i wskazać właściwy kierunek, ale od tego przecież jest nauczyciel.
POLECAMY
Vlogowa praca domowa
Jednym z pomysłów na to, w jaki sposób wykorzystać tworzywo filmowe podczas pracy z lekturą, jest nagrywanie przez uczniów vloga (rodzaj videobloga), w którym opowiedzą w wybrany przez siebie sposób o wskazanych do opracowania elementach. Skomplikowane? Nie bardzo.
Załóżmy, że do omawiania kolejnego tytułu mamy dwa tygodnie. Przedstawiamy młodym ludziom kryteria i termin wykonania zadania. Prosimy, by stworzyl...